Skip to main content

יום כדור הארץ - פעילות לילדים

יום כדור הארץ - 22 באפריל

יום כדור הארץ חל בעשרים ושתיים לאפריל. הוא מהווה יום לציון המודעות ההולכת וגוברת לאחריות שלנו כלפי כדור הארץ. חלקנו פועלים ועוסקים בשמירה על הכדור כל השנה וכאן יש לנו הזדמנות להעביר את הערכים ואת העקרונות שלנו בנושא לילדים.

שלושה רעיונות לפעילויות בנושא יום כדור הארץ, שלא יגמר לעולם...

גן קטן

שמירה על כדור הארץ משמעותה יצירה של חיים חדשים ובינהם צמחיה חדשה. שתלו שתילים או זרעים, סמנו את תאריך השתילה ובצעו מעקב אחר הצמחיה שלהם. למי שאין גינה או אדנית ניתן לקחת קרטון חלב, לחתוך את החלק העליון ולהניח שעועית לבנה על גבי צמר גפן רטוב ולעקוב אחר הצמיחה.

ההתרגשות שתלווה את הילדים במעקב אחרי הצמיחה והתפתחות ה"גן הפרטי" תשמש אתכם כבסיס לשיחה על הצורך של כדור הארץ בצמחיה, שתילה של צמחיה וגם שמירה על הקיים. תוכלו לשוחח עימם על סוגי צמחיה שונים והיכן הם קיימים

כנר על הגג

היכנסו רגע למטבח, לחדר המשחקים ואפילו לחדר האבטיה. תנו לילדים משימה ליצור שלושה כלי נגינה שונים מחפצים קיימים בבית. ניתן להשתמש בחפץ כפי שהוא (מיכסה של סיר), או משילוב של שני חפצים (מים בתוך בקבוק) או להכין כלי חדש (גליל נייר טואלט ממולא באורז). שימו לב להבדלים הללו ביצירת כלי הנגינה, מי מהם נוצר על ידי מיחזור (שימוש חוזר בדברים) והאם בתהליך מיחזור אנו מקבלים מוצר לאותו שימוש פונקציונלי?

תוכלו להרכיב תזמורת בצורת, ללוות את "על ראש הברוש שבחצר" או כל שיר אהוב אחר.

כדור בבית

הכניסו את יום כדור הארץ הביתה. למה הכוונה? בדרך כלל ביום הזה מכבים את האורות לשעה אחת, במקום ללכת לישון שבו עם הילדים לאור נרות ושוחחו עם הילדים איך הם יכולים לעזור כדי להגן על כדור הארץ. תתפלאו כמה הילדים שלנו יודעים. דברו על כיבוי האור, הליכה ברגל, מיחזור,מידבור ועוד. תוכלו לעשות זאת על ידי משחקי פנטומימה, כתב חידה או חידון שאלות ותשובות.

יום כדור הארץ הוא יום אחד בלבד בשנה, אבל אין לנו כדור אחר. נצלו את הזמן לדבר, לחשוב, להתלבט ולעורר את המודעות, הילדים שלנו יודו לנו.

סיווג חפשי