Skip to main content

סדנת שוקולד חוויתית לילדים

 

בדומה למצב אצלנו המבוגרים, גם מרבית הילדים אוהבים שוקולד – ובדרך כלל ההעדפה שלהם תהיה לשוקולד חלב או לבן.

בכל אופן, הרעיון של סדנת שוקולד הוא לקחת את החיבה שלהם למאכל האהוב ולהפוך אותה לפעילות חוויתית שמשלבת לימוד, יצירה וטעימו מתוקות. זו הזדמנות מצויינת לפעילות עם הילדים, במיוחד בתקופת חופשת הקיץ

קיימים מדריכים ומפעילים רבים שמציעים להעביר סדנאות שוקולד בתשלום, ומצד שני אתם יכולים לעשות זאת גם באופן עצמאי. איך בדיוק נראית סדנה, מה מה ניתן להכין ועוד – מיד נראה.

 

סדנת שוקולד ילדים

 

בואו נתחיל

סדנת שוקולד ניתן להכין ל-2 ילדים וגם ל-50, וכמובן שלכל מספר של ילדים תזדקקו לכמות אחרת של ציוד וחומרים. רצוי מאוד שאת כל החומרים והציוד תסדרו על שולחן, שעליו גם תקיימו את הסדנה.

כך זה צריך להיראות:

 

שולחן לסדנה

 

החומרים שתזדקקו להם יהיו קודם כל הרבה שוקולד – בסביבות 80-100 גרם לכל ילד. כדאי לדאוג לפחות ל-2 סוגי שוקולד (עבור ילדים – שוקולד לבן ושוקולד חלב). אפשר להשתמש בשוקולד פשוט (אפילו "פרה") מפורר, אך ניתן גם להשקיע ולהצטייד בשוקולד איכותי (מומלץ – שוקולד בלגי עם 60% קקאו).

בנוסף לשוקולד תזדקקו לחלב, וכדאי להוסיף מעט אגוזים, צימוקים ואבקת קקאו. אם תלכו לפי המלצתי ותגוונו את הסדנה עם פונדו שוקולד, כדאי להצטייד גם בכמה פירות העונה ובמרשמלו.

לבסוף, וודאו שאתם מוכנים עם סט של צלחות, קעריות וסירים. תזדקקו גם למקרר ולכיריים.

 

קצת היסטוריה...

כמה מילים על השוקולד יעוררו ציפיה בקרב הילדים - לא צריך להגזים עם הסיפורים, אבל 2-3 דקות של סיפור יכולות להיות מעשירות.

צמח הקקאו (ממנו מכינים שוקולד) מגיעה אלינו מיבשת אמריקה, שם האינדיאנים נהגו להכין ממנו משקה חריף ומר מאוד. האירופאים לא אהבו את הטעם המר, ולכן לפני כ-150 שנים המציאו את השיטה ליצור מהקקאו את חמאת הקקאו שממנה מכינים את השוקולד.

בהתחלה השוקולד היה יקר מאוד ונחשב למאכל של בני אצולה ומעמד גבוהה, אך חיש מהר פותחו שיטות ייצור זולות והמאכל הפך לחלק בסיסי מכל קינוח ונשנוש. בצבא האמריקאי הוא אפילו חלק ממנת הקרב של החיילים.

שוקולד גם דומה מאוד לבני אדם. הכיצד? הוא רגיש מאוד לחום ששורף אותו בקלות. ישנו כלל חשוב בקרב השוקולוטיירים – "מה שחם לנו חם גם לשוקולד". לכן את השוקולד יש להמיס בטמפרטורה של 35-40 מעלות בלבד. אם אתם מרגישים שחם לכם לגעת בו, סימן שהגזמתם עם החום.

 

שוקולד

 

מוכנים? קדימה למלאכה.

 

משקה שוקולטה חם

הדבר הראשון שנכין יהיה משקה קליל ופשוט – שוקולטה (המשקה שונה לחלוטין מהשוקו). ייתכן וטעמתם אותו בעבר, למשל ברשת "מקס ברנר".

ראשית, קחו סיר גדול, מלאו אותו בחלב והניחו להתחמם על הכיריים.

חלקו כוס לכל אחד מהילדים, כאשר בכל כוס יש להניח שוקולד (לבן או חלב, לפי הטעם) בגובה של שליש מהכוס (ליצירת משקה סמיך במיוחד, ניתן להוסיף שוקולד עד למחצית הכוס).

המתינו עד שהחלב ירתח, ובזהירות (רבה!) הוסיפו את החלב החם לכוסות של הילדים. כעת כל שנותר הוא לערבב היטב עד ליצירת משקה אחיד. זוהי השוקולטה, והיא משקה שוקולדי וטעים במיוחד.

 

פרלינים מעוצבים בצורות

לטובת המאכל הזה תזקקו לתבניות בצורות שונות. מכיוון ששוקלד נמס בטמפרטורת גוף הרי שאין צורך בתבניות מיוחד (כגון תבניות אפיה) ותוכלו להשתמש בכל תבנית פשוטה מפלסטיק.

על מנת לעצב את השוקולד בתבניות תצטרכו להמיס אותו – הניחו על הכיריים סיר המכיל מים (עד למחציתו) ובתוך המים הניחו סיר נוסף, ובו הניחו את השוקולד להמסה. כך תתקבל טמפרטורה נמוכה יחסית שתמיס את השוקולד אך לא תשרוף אותו.

השוקולד יימס לעיתו, וברגע שתקבלו עיסה מעט נוזלית הורידו את הסיר מהגז, וצקו את השוקולד בתבניות שחילקתם לילדים. אפשר להוסיף לתבנית גם מקל כדי ליצור שוקולד על מקל.

לאחר שהתבניות מלאות בשוקולד, הניחו אותן לכ-30 דקות במקרר.

 

ילדים ממיסים שוקולד

 

בינתיים, בזמן שאתם ממתינים – זה הזמן להפעלת פונדו שוקולד.

 

פונדו פירות ומרשמלו

במקום ההפעלה הזו ניתן גם לעשות מתכון אחר, אך מניסיון לגוון קצת מהשוקולד עם מעט פירות ומרשמלו יכול רק להוסיף לסדנא.

השתמשו בכלי לחימום פונדו, או בסיר השתמשו בשיטה שראינו להמסת השוקולד. בכלי שתבחרו, הניחו כמות גדולה של שוקולד וחכו עד שתימס.

קחו את הפירות והמרשמלו, חלקו לילדים מקל כדי שיתטבלו אותם בשוקולד. השילוב של פירות ומרשמלו עם שוקולד אהוב מאוד על ילדים.

לאחר שתסיימו עם הפונדו, הוציאו את הפרלינים המעוצבים מהמקרר – ויאללה לאכול.

 

קל מאוד לקיים סדנת שוקולד חוויתית וכיפית לילדים. לחילופין אנו ב"שוקו קלאב" מציעים לכם להזמין סדנת שוקולד לילדים - אפילו עד הבית.