Skip to main content

אתם מחליטים איך יתפתח הסיפור...

אם שמתם לב שילדכם מוטרד מנושא מסויים – אישי, רגשי, חברתי, משפחתי וכו', ואתם רוצים לסייע לו... דרך נפלאה שתוכלו לעשות זאת היא ע"י חיבור סיפור בהמשכים. זו גם הזדמנות מצוינת לחוות חוויה משותפת ואיכותית ביחד. אם יש אחים צעירים יותר בבית, מומלץ לעשות פעילות זו בעת שהם ישנים או שמישהו אחר נמצא עמם (ההורה השני, סבתא, שמרטף...)

 

תחליטו על משפט פותח לסיפור, נניח: "פעם אחת היה ילד שעבר דירה...", "לילדה אחת שקראו לה טלי נולדה אחות קטנה...", "יום אחד אמרה אמא ליובל:...." או כל רעיון אחר שעולה בראשכם.  הילד יבחר את המשפט הבא, ואתם את זה שלאחריו. וכן הלאה... עד שתחליטו שמסתיים הסיפור. אפשר כמובן לכתוב את הסיפור כפרקים-פרקים, ומתי שתרצו תוכלו להמשיך להמציא פרק חדש לעלילה. אמנם ניתן לעשות זאת בע"פ, אולם אם אתם רוצים שיהיה תיעוד לסיפור ושניתן יהיה לחזור אליו בהמשך (דבר שכמובן יעצים את החוויה ויוסיף לאפקט המתמשך שלו, בדומה לספר טוב שתמיד כיף לחזור ולקרוא בו) – אזי מומלץ מאוד לרשום את הדברים על גבי דפים חלקים שתאגדו לאחר מכן או לחילופין מחברת חלקה ייחודית שתקדישו לכך. אם ילדכם אינו יודע עדיין לכתוב, רשמו אתם. אם הוא כבר רכש את מיומנות הכתיבה (ואפילו חלקית), החליטו יחד האם אתם או הילד רושמים את המשפטים, אולי אחד כך ואחד כך, הכל הולך... אפשר גם להציע לילד לאייר ולקשט את הסיפור בציורים שלו ו/או בהדבקות מתוך ירחונים שונים.

 

שימו לב תוך כדי העבודה המשותפת האם נכון לכם לכוון את התהליך או לתת לילד להוביל אותו. חשוב במיוחד שתזרמו עם מה שאתם קולטים מילדכם ותתאימו עצמכם לצרכים שלו. כאמור, גם עצם ההשקעה של הזמן האיכותי המשותף שלכם יחד עמו כבר יעשה הבדל, וזה הרי לא פחות חשוב.