Skip to main content

הפקת צלילים בעזרת הגוף ללא שימוש במיתרי הקול

הפקת צלילים בעזרת הגוף ללא שימוש במיתרי הקול:

תיפוף באמצעות האצבעות על גבי השולחן או מקומות בגוף, מחיאת כפיים שתי ידיים זו לזו, מחיאת כפיים על הירכיים,להצמיד ולהפריד את השפתיים כך שישמע צליל בעת ההתנתקות של השפתיים זו מזו, ניפוח הלחיים באויר והוצאת האויר בבאת אחת בעת טפיחה על הלחי עם היד, האגודל והאמה נוגעות אחת בשניה ועם ההפרדות שלהן נשמע הצליל, השמעת נקישות של הלשון בחלל הפה על ידי הנגיעת הלשון בחיך והורדתה במהירות, מחיאת כפות רגליים, נקישות עם הרגליים. תינוקות מאוד אוהבים לצפות בהפקות צלילים מהסוג הזה ויכולים להדהים את ההורים בחיקוי מדוייק להפליא.

 

הרחבות:

אפשר לנסות להכניס קצב לצלילים הללו.

אפשר לשלב במשחק חיקוי צלילים. אחד המשתתפים משמיע צליל, כולם חוזרים אחריו, לאחר מכן הבא בתור מוסיף לצליל הקודם את הצליל שלו וכולם חוזרים אחריו. כך הלאה עד שנהיה מסובך לזכור את הרצף של הפקת הצלילים, נשארים במשחק רק אלה שמצליחים לזכור את הרצף.

אפשר לשלב במשחק קבוצתי המאתגר להפיק צלילים יותר מסובכים שלא כל אחד יודע לחקות :משתמשים בכרטיסיות עם שם או תמונה של האיבר שאיתו צריך להשמיע את הצליל,כל משתתף לוקח בתורו כרטיסיה, נשאר במשחק מי שמצליח לחקות את הצלילים שהשמיע המשתתף שקיבל את הכרטסיה. דוגמאו לצלילים מסובכים: להפיק מבית השחי, צלילים ברצף שקשה לזכור וכו'.